Trumslagaren Lindqvist

Tillsammans med gamla kollegor från olika band en slags mini-festival.

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej Roger !

För exakt en vecka sen var jag på konsert i Uppsala , gruppen Fröken Elvis spelade o sjöng på Reginateaterns scen , fem otroligt duktiga o musikaliska tjejer. De spelar Elvislåtar med svensk text , men har andra låtar på repertoaren också. Kanonbra från början till slut , men det är en sak jag funderat på , trummisen Maria Olsson spelade hela tiden med vispar , aldrig med vanliga trumpinnar , eller stockar heter det väl. Det jag blev förvånad över var soundet , trodde att vispar gav ett otroligt mjukt ljud , men om jag blundade o lyssnade lät det som om hon spelade med vanliga trumstockar , som när hon slog till cymbalen till exempel. Jag har kanske missuppfattat det här med vispar till trummor , är ingen expert på ämnet .
mvh Tomas

2022-09-23 @ 11:27:40
Postat av: Roger

Hej Tomas, jo det finns ett slags mellanting mellan trumstockar och vispar namnet är Broomsticks.

2022-09-23 @ 18:34:04
Postat av: Tomas

Hej !
Ok , tack för informationen. Då var det säkert Broomsticks som Fröken Elvis trummis spelade med.
mvh Tomas

2022-09-23 @ 20:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0