OS i GRENOBLE 6-18 februari 1968

 

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej Roger !
OS i Grenoble kommer man ihåg , vi fick titta på OS i TV i skolan, gick i 4C , kollade tillsammans med parallellklassen 4D , vi hade samma lärare , Märta Bergman , det funkade för att båda klasserna hade lärarkandidater halva dagen. I 4D gick Sven Plex Petterssons son Per , Märta frågade honom - Känner du igen pappa ? när Toini Gustavsson skidade mot OS-guld. Per kallades för Plex också , en gång när jag var ute med mina föräldrar o gick förbi en fotbollsplan sa jag : Killen i röda tröjan känner jag , han heter Per Plex. Mina föräldrar skrattade , jag fattade ju inte varför , ordet perplex (förvånad) fanns ju inte i mitt ordförråd.
När jag ser Honken kommer jag att tänka på en annan historia från 60-talet, vi hade varit på IKEA o skulle köpa en grej , tror det var bord , som hette LEIF. Det var i alla fall slut så vi fick beställa å sen åka tillbaka. När vi kom tillbaka till IKEA o skulle få köpa möbeln som kommit hör det till saken att kvällen innan hade Honken gjort en jättematch vilket gjorde att Tre kronor hade vunnit. Killen på IKEA plockade fram grejen vi skulle ha o skojade o sa : Ja den här produkten heter ju LEIF , och eftersom Leif Honken Holmqvist gjorde en sån fantastisk match mellan stolparna i går kväll så har priset på bordet gått upp till det dubbla.
mvh Tomas

2023-01-10 @ 17:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0