MUSKUS

Sonen Robert och jag ute på Muskussjön och fiskar.
 
Robban står på bryggan och kastar.
 
Vi hade på några aborrar och två gäddor på kroken men vi släppte ner dem i vattnet igen.
 
Muskussjön i svågern Kjells båt.
 
Solbritts och Kjells fina hus med utsikt mot sjön. Första gången jag var här var 1978. Då fanns endast den lilla sommarstugan på plats. Det stora boningshuset byggdes 1980. Både jag, Elisabeth och våra tre söner har alltid älskat Muskus.
 
En fin och stor aborre plockade Robert upp.
 
Två av sönerna blev mycket fiskeintresserade, Robert och Daniel. Nu har Daniels son Mateo också börjat bli intreserad. Även Mateos morfar Lennart är duktig fiskare.
 
 Den här aborren tog vi upp när vi gjorde andra vändan i båten.
 
Vid köksbordet i morse innan vi åkte hem. Utsikten är underbart vacker. Att umgås med Solbritt och Kjell är alltid lika fint. Vi trivs bra tillsammans. Och har så alltid gjort.
 
Igårkväll onsdag tog jag den här bilden hemma på Solbritt och Kjells tomt.
 
Kan det bli bättre?
 
Solbritts blommor.
 
Foto: Roger Lindqvist - tisdag-onsdag 14-15 augusti 2024. Plus 26 grader.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0