ROGER JOHNSON

 
 
Roger Johnson från Skellefteå låg på svensktoppen 1971 med "Idag skjöt jag ihjäl en okänd man" vilket resulterade i 10 veckor på listan. Han skrev även den svenska texten. Året därpå kom han in på listan med "Snälla pappa vänta på mig" det blev 12 veckor på samma lista. Kvällen före som listan presenterades ringde Ulf Elfving och berättade nyheten. Men lova att inte säga nåt, sa Elfving. Men det blev Yngve Forsséll som avslöjade nyheten. Roger ringde till mig och frågade om jag hade hört låten på youtube. Det hade jag. Men, sa Roger Johnson har du sett bilden som illustrerar låten, en gammal gubbe. Man kan ju tro att det är jag. Han skickade även en cd till mig, där jag la ut två av låtarna på youtube.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0