Åh, en sån pärs!

-"Du måste ha nya byxor, och en ny skjorta." Sa min fru till mig häromdagen. "Ånej!" Tänkte jag, kan det verkligen vara nödvändigt. Men sagt och gjort. Imorse efter att Elisabeth varit hos hårfrisörskan, bar det iväg ut på stan. "Hoppas det går fort." Tänkte jag i mitt stilla sinne. Och innan jag visste ordet av, hade jag hittat en skjorta, två t-shirt och ett par byxor. Ja, Elisabeth hjälpte mig, förstås. Men så här fort har det aldrig tidigare gått att handla kläder. Skönt i alla fall att det är över för den här gången. För inte så länge sen inhandlade jag helt allena en ny jacka, som jag trivs väldigt bra i. Men det där att springa på stan för att shoppa kläder, ibland i timtal ja, det har aldrig varit min melodi. Det är alltid lika skönt när det är överstökat. Nu hoppas jag att det dröjer tills nästa gång. Låter jag tråkig? Okej! Men det bjuder jag gärna på.

Kommentarer
Postat av: Vintersaga Ilone

Känns igen, ja, det som din fru sa förstås! :)

Finns det en "gillar-inte-köpa-kläder-gen hos karlar? Någon borde forska, kanske ett blivande Nobelpris.

2009-04-21 @ 00:30:27
URL: http://vintersaga.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0