Micke Renbergs husflytt

En dag bestämde sig f.d. hockeyproffset Micke Renberg för att flytta in i grannskapet. Det gamla hus som stod på plats måste först bort innan det nya husbygget kunde påbörjas. Som alltid fanns jag framme med kameran för att föreviga det hela. Så här blev resultatet.

I det här huset bodde en gång familjen Sundkvist. Deras son Per och jag
umgicks flitigt under vår uppväxt. Foto fr. 2002.

Här lekte vi tillsammans som barn. Och jag minns att Pers föräldrar
hade de godaste hallon som jag nånsin har smakat, därute i sin
trädgård. Foto fr. 2002.

En sommardag 2003 flyttades huset, och kvar blev - ingenting.

Så åkte det röda huset iväg, efter en veckas förberedelser av en hus-
flyttfirma.

Stor uppståndelse, t.o.m. polisen var inblandad, i denna husflytt.

Inte var dag ett sånt här ekipage rullar ut på Hortlaxvägen.

Snacka om husvagn!

Efter över 60 år i den lilla byn Hortlax, var det dags för det röda huset
att acklimatisera sig på ny ort. Hej då hus, lycka till med ditt nya liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0