Museibesök

Nån gång då och då händer det att jag gör ett besök på Piteå Museum. Självklart beror det på om det finns någon sevärd utställning att titta på. Idag kollade jag in gamla prylar från 1960 talet som fanns utställda. På den övre våningen av byggnaden finns en modell över det gamla Piteå, som jag tycker är väldigt fascinerande att stå och titta på. En annan sevärd sak, var visningen av Hortlaxbon John Erikssons efterlämnade saker, från den s.k. "Smällgården" där hockeyspelaren Tomas Holmström numera bor (sommartid) Efter museet, åkte jag till Furunäset för att hälsa på. Det var länge sen sist, jag besökte min gamla arbetsplats. Träffade Christer Pettersson, som jag jobbade med under tio år. När vi andra flyttade vår verksamhet till Öjeby Sjukhem 1991, blev Chrille kvar, alltså än till denna dag. Kul att få träffas och prata gamla minnen, det var länge sen sist.

Piteå museum.

Gamla 60 tals prylar till beskådan.

Filmstjärnor - vem minns inte dom?

Möbler från 60 tals epoken.

Ser mest ut som i ett tonårsrum.

Affisch ur Bild Journalen s.k. "elefantbild" med idel popkändisar från
Tages och Hep Stars.

Naturligtvis måste ju gitarren också få vara med.

Skivspelare från förr.   Foto: Roger Lindqvist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0