-"Tänk vad åren gått fort!"

-"Tänk vad åren gått fort". Konstaterar min mor, där hon sitter vid vårt köksfönster, medan hon kastar en drömmande blick ut mot vår tomt. -"Det var ju inte så länge sen, som jag och pappa bodde här. Ja, kära nån, vart tog allt egentligen vägen". Mamma är fyllda 80 år, och då och då låter hon tankarna och minnena ta sig tillbaks, till en värld när barnen var små, och allt såg så mycket annorlunda ut. Och jag ser att det brinner ett ljus av längtan blandat med ett stänk av vemod i hennes ögon.


-"Ja, kära nån, så fort allt har gått". Hon sitter vid vårt köksfönster, och
minns sig tillbaks. Jag kan se att det brinner ett ljus av uppriktig längtan
i hennes ögon. Foto: Roger Lindqvist.



Kommentarer
Postat av: Nonne

Hej! Alla våra kramar till Maj-Gerd!/Nonne och Thomas

2009-08-24 @ 16:59:50
Postat av: Roger

Hej Nonne och Thomas! Tack så mycket, det skall jag framföra. /Roger.

2009-08-24 @ 18:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0