Ack du regniga dag!

Som framgår av rubriken, så har väl "Hortlax /Piteåvädret, inte visat sig från sin allra bästa sida. Men jag klagar inte. Har nämligen tillbringat några timmar i vårt "gamla-hus", med att färdigställa trummorna. Har stämt skinnen, och gjort en riktig genomgång. Har faktiskt även torkat av "kaggarna" också, så att allt ska se så prydligt ut som möjligt. Hämtade trumskinnen på Musikservice idag. Sen raka spåret hem. Kalaset kostade en bra bit över 800 kronor. Daniel har sponsrat alla trumgrejor - tack än en gång -Daniel! Spelar på lördag hos Sune i Långnäs. Det blir som förra gången, en "garagespelning". Ser fram mot dessa möten, känns hur kul som helst, när det "gamla gardet" återförenas.


Idag har jag umgåtts med mina trummor. Har bl.a. bytt skinn och stämt
upp dom. Sen så satte jag mig ner och "plågade" dom en liten stund.
Trumstockarna är redan förbrukade. Danne slog sönder stockarna
häromkvällen. Köpte därför två nya par idag. Cymbaler kan också gå
sönder. Under mina aktiva år, slog jag sönder några stycken. Ingen
billig affär nämligen. Cymbaler - av det rätta märket - kan i vissa fall gå
loss på flera tusentals kronor. Ett par trumstockar kostar ca 155 kronor.
När jag spelade ute på danser, hade jag alltid 7-8 par i trumboxen,
utifall att.....Reservskinn var också ett måste. På Forum i Älvsbyn slog jag
en gång sönder skinnet till virvelkaggen, mitt under pågående dans.
Vad gör man då.....? Ja, man kan väl börja med att försöka se vacker ut.
Om det inte hjälper.......då är det bara fort som bara den, skynda sig på
med ett akut skinnbyte. Lyckligtvis har det inte inträffat så hemskt ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0