Christer Hammarsten

Min chef hette under många år Christer Hammarsten. Vi jobbade tillsammans både på Furunäsets Sjukhus samt även också i Öjebyn på sjukhemmet. Chrille var chef över den transportcentral, som öppnades 1983. När jag häromsistens bläddrade i några gamla personaltidningar - som jag givetvis sparat - så upptäckte jag Christer på en bild. Han åkte ett tag runt som informatör, inom Piteå sjukvårdsdistrikt för att sprida information om källsortering. Det är inte ofta vi möts nuför tiden - vi sågs som hastigast på kyrkmarknaden - mer blir det inte. Som chef var Christer en klippa, med ett stort och ödmjukt hjärta - så därför Christer tack för alla dessa år, jag har dem i minnet glatt bevarade.


Hämtat ut personaltidningen "Journalen" utgiven av Piteå Sjukvårdsdistrikt
1996.

Kommentarer
Postat av: Anonym

När (dvs vilka år) jobbade du på Furunäset och Öjeby sjukhem?

2009-08-05 @ 12:12:40
Postat av: Roger

Hej du Anonyme! Började 1976 på Furu. Jobbade fram till sommaren 1991, när utflyttningen började. Fortsatte därefter på Öjeby sjukhem 1991-2002.

2009-08-05 @ 12:38:50
URL: http://rogerlindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0