Filmbilder

1976 köpte jag min första smalfilmskamera. Jag filmade allt som kom i min väg, sen så klipptes filmremsorna ihop. Idag har jag i min samling åtskilliga timmars film, från 1976-1988. Året -88 köpte jag videokamera, som blev en verklig aha-upplevelse, mycket mer praktisk än den gamla. Häromkvällen satt jag mig ner för att titta genom lite av det material som ligger i min byrå. Och där satt jag, i alla ensamhet, i mörkret och tittade på saker som jag vid det här laget nästintill glömt. Kvällen därpå visade jag för min fru, en filmsnutt från 1978 just precis när vi träffats. Det blev många glada skratt, när vi såg oss själva där på den vita duken, drygt 30 år yngre (och betydligt smalare). Idag är jag glad att jag köpte den där kameran, som bevarat så mycket av vår familjs historia åt eftervärlden.


En liten filmsnutt från en upptagning jag gjorde sommaren 1977. Den
visar min far som provar min moppe, en Puch cross -67:a. Till höger
skymtar min allra första bil, en Datsun -72:a.


Farsan på vita duken - förevigad sommaren -77.


Surströmming sommaren 1977. Fr.v. Kersti, Roger, Henning, Gerd och
Ralf.


På en flimrande skakig filmbild syns här mina föräldrar, John och
Maj-Gerd Lindqvist, samma år som föregående -77.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0