Framtidshopp!


Framtidshopp! Det är precis det jag känner när jag ser denna bild.
Vid sitt nyinköpta hus, står en stolt far och kramar om sin nio åriga
dotter. Personerna är min far och min syster, på bron till den fastighet
som köptes 1957. Man är i full färd att reparera, att kasta ut alla de
där gamla sakerna, som inte längre passar in. Istället gör man plats
för det nya, det fräscha, ja, allt som anstår en ung familj med en son,
en dotter, en man och hans kvinna. Bilden andas en sån optimism,
så jag blir glad bara av att se den. Vid den aktuella tiden, andades
vårt land av hopp, inga kriser syntes i sikte. Hjulen rullade på i
"gamla Svedala", som aldrig förr. Framtiden såg ljus ut, det var lite
"Sörgårdsidyll" över det hela. Jag tycker att bilden är en slags symbol
över allt detta.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Är ju så trevligt på din blogg!=)Verkligen en tid att drömma tillbaka till...Det vilar hopp tro och kärlek över bilden.../Nonne

2009-08-22 @ 17:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0