Gräs till frukost.......

Ja, det låter väl inte så där värst gott kanske. Men är man katt, och lystrar till namnet Sessan, ja, då kan man faktiskt slänga i sig lite vegetariskt till frukosten. Vi har två fastigheter på vår tomt, och så fort som jag har nåt ärende in till vårt "gamla" hus, ja, då kommer Sessan springande som en raket. Hon fullkomligt älskar huset och igår när jag råkade ha dörren på glänt, ja, vad tror ni händer? Jo, Sessan springer in och trippar sedan med lätta steg, upp till övervåningen. Och där blev hon kvar tills imorse. Så vår katt har det lyxigt värre, ett eget hus på 85 kvadrat, de´ni! En av anledningarna (tror jag) är att en av hennes ungar - Flisan - bodde där ett tag med sonen och hans tjej. Det verkar som om Sessan inte glömt detta, och av den anledningen springer in i tid och otid till huset, kanske för att kolla om hennes dotter fortfarande bor kvar? Nja, kanhända att detta lät lite långsökt......men huset verkar ha en sorts speciell dragningskraft på henne. Hon är i alla fulla fall den enda katt här i grannskapet som kan skryta med ett alldeles eget boende - i det s.k. "Sessan-huset". Hon väljer sina sovplatser minituöst, men hon överraskade mig när jag för en tid sedan fann henne sött sovande i bastrumman, till det trumset som jag har uppställt i det "gamla-huset". Men jag kan garantera, att så fort det kommer det allra minsta ljud från trummorna, då springer hon nästan vettskrämd iväg.

Det är här hon trivs - i sitt eget rödmålade hus på 85 kvadrat...........

....i det s.k. "Sessan-huset". Huset har en märklig dragningskraft, kanske
för att här bodde en gång Sessans dotter "Flisan"......eller kan tänkas
att det är för att slippa umgås med sin brorsa Pelle, som hon söker sin
tillflykt till ensamheten. Foto: Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0