I musikens tecken

En dag i musikens tecken. Ja, det kan man nog kalla denna augusti lördag 2009. Åter igen har vi träffats i Sunes garage, vi har återigen dammat av de där gamla låtarna, dom som vi en gång hade på vår repertoar, när vi åkte och spelade upp till dans här och var runt i Norrland. "Back to basic", var ett uttryck som kusinen Sune använde, när han och jag idag diskuterade behovet att på lite äldre dagar, återgå till det som en gång var. Med andra ord: "Tillbaks till sina rötter - där det hela en gång började". Trots att jag under årens lopp spelat med så många andra musikanter, är det gubbarna i Rolf Åhmans som jag känner mig mest hemma med. Man kan nog klart konstatera - att "cirkeln är sluten".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0