Kungabesök

Kungabesök idag. Ja, d.v.s. inte här hemma i Hortlax, utan i Pitsund. Detta med anledning av att vi i detta år haft fred i 200 år. Också att Finland och Sverige blev två länder. En annan kung och drottning som också besökt Piteå och Norrbotten, är nuvarande kungens farfar och hans gemål. Jag vill minnas att detta var under 50-talets första hälft. Jag kan väl inte påstå att jag är medlem i rojalistiska föreningen precis, har heller inget otalt med "ers majestät", men jag tycker inte att en kung hör hemma i en demokrati som våran. Punkt slut!


Drottning Louise (1889-1965) vigd 1923 med Gustaf VI Adolf (1882-1973) Vår nuvarande kungs farfar.

Kommentarer
Postat av: Ilone

Har du kvar de gamla bokmärkena? De jag hade grävde jag ner tillsammans med en del andra småsaker, stenkulor m.m, i en pappkartong, med tanke att någon i framtiden skulle hitta som en spännande skatt... :)

2009-08-21 @ 06:44:55
Postat av: Roger

Hej Ilone! Dessa bokmärken härrör från en hel samling av kungahuset. Tyvärr så finns bara två kvar. Jag tror det var min syster, som samlade på detta. Men som sagt, två finns kvar.

2009-08-21 @ 12:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0