Nyttigt & onyttigt

"Det nya livet" som man bestämt sig för att börja, skjuts upp vecka för vecka. Det finns alltför många godsaker som frestar. För att ta ett exempel ur mängden; hälsade på hos min mor idag. Där fanns även min moster Elly. Två smarriga wienerbröd låg på bordet och liksom ropade: "Ät upp oss!" Nåja, vi delade på ett bröd jag och morsan. Men - sen så fanns där också karameller. Och kan ni gissa vad som då hände? Jo, undertecknad åt av bara farten, precis som om det var på ackord. Kaffet hör ju liksom till, så det blev ju att smaka på det också. Glömde jag påtåren? Jo, det gjorde jag förstås. Alltså, jag drack även påtår (2 ggr.) Det är ingen hejd på eländet. Men till mitt försvar får jag väl lov att säga, att jag rör på mig ganska så mycket. Och det är faktiskt en ordination från min doktor, och har inget att göra med matonyttigheter, utan med mina fötter och ben. Igår rörde jag på mig alldeles för mycket, det kan alltså få en bakvänd effekt också. Viktigt är att hitta den rätta balansen i tillvaron.


Nyttigt!


Onyttigt!


Gott!

Foto: Roger Lindqvist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0