Sommarbilder

SOMMAREN 2009 - SETT GENOM MIN KAMERA:


Sommarprinsessan Norah - hittar en blomma i farmor och farfars
gräsmatta.


Tidig morgon. Ska hämta tidningen från brevlådan, det är då som
jag upptäcker detta fantastiska ljus. Och jag går igång på alla cylindrar.


Morgonhimlen så fint inramad av två jättestora tallar.


Några dagar före sin 1-års dag, öppnar Norah tillsammans med mamma
Jennie detta paket. "Förskotts-presenten", har hon fått av Solbritt och Kjell.
Och vid åsynen av mjukisdjuret, kan Norah inte låta bli att ge bort en stor
bamsekram.


Allt detta sköna som sommaren bjuder oss på, av blommor och blad,
behöver nödvändigtvis inte endast växa i en blomrabatt. Om man bara
vänjer blicken, och tittar sig runt omkring, så hittar man mycket skönt
och grönt på andra ställen också.


Säg, vad vore en svensk sommaräng utan betande kossor?


Nere vid Sandholmen fångade jag denna bild.


Den obligatoriska promenaden på "Kärleksstigen", med sin fru, är ett
måste varje sommar.


En måltid ute i det gröna, med nån som man tycker väldigt mycket om,
är också en viktig del av sommaren.


Hotfulla mörka moln: "Åska på gång!"


Tidig augustimorgon, klockan 03:43. Morgondimma. Vid infarten står
vårt träd i strikt givakt. Det har det förresten gjort de senaste 60 åren.
På stammen sitter brevlådan, det är målet i den tidiga timman. Och
gissa varför? Jo, förhoppningsvis ligger där en alldeles purfärsk
morgontidning, som doftar av nyheter och trycksvärta. Sen in i den
varma sängen.


Det som gör "min" sommar så grön, varm och så paradisiskt vacker -
är naturligtvis min kära familj. Utan dem - ingenting! Danne, Ante, Jennie
och Norah.


Hörrni - tack för att ni finns! Jannice, Robban och Bettan.


Ja, här sitter Lindqvist och funderar. Och visst är det skönt att få sitta i
sina egna tankar ibland, och liksom bara få finnas till.

Bilder: ROGER LINDQVIST / 2009.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina bilder att njuta av.

Finast är trädet i morgondimman...

och så sommarprinsessan Norah förstås



Mvh I.L

2009-08-18 @ 00:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0