Stubb-borttagning

Idag har jag fört en ojämn kamp med ett par stubbar härhemma på tomten. Det tog verkligen på krafterna, men puts väck skulle dom, hade jag bestämt. Stubbarna i fråga, är rester av ett par sälgar som jag tog bort för ett bra tag sedan. Nu är snart stubbarna borta också. Danne och Hanna är hemkomna från semestertrippen i Norge. Han börjar jobba i morgon, och Hanna börjar snart skolan i Kalix. Det är musik för hela slanten, Hanna sjunger, komponerar, spelar gitarr, medan Danne också hänger med på sin nyinköpta Fender Stratocaster. Bättre kan det ju inte bli. Ytterligare en skön sensommardag. Som jag tidigare nämnde, så har stubbarna och jag brottats med varandra. Men emellanåt har jag varit tvungen att ta mig en paus. Orkar inte lika mycket som förr. Känner verkligen min begränsning, men jag skall icke klaga, jag har ju hur mycket tid som helst till förfogande. Imorgon fortsätter kampen: "Roger  v.s.  Stubbarna". Må den bäste vinna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0