Ung på nytt

Igår fick jag ett Meccano. Ni vet en sån där låda som innehåller en massa skruvar och metallplattor, som gör att man bygga sig en egen lyftkran, jeep eller exempelvis ett flygplan. Historien bakom är följande;  sonen och hans sambo skulle kasta bort lite saker som den föregående husägaren lämnat kvar. Där fanns detta Meccano. Så vid 51 år fyllda, blev jag glad nästan som ett barn på julafton, över gåvan. Jag har ett sedan tidigare, fast i lite mindre skala som jag fick julen 1966. Mitt motto är följande: "Den som spar han har". Meccanot som jag fick, var tillverkat 1973. Det fattas visserligen någon bit, men det struntar jag nämligen blankt i. Huvudsaken är att jag räddade Meccanot från containern.

Meccanot som jag räddade till eftervärlden, var tillverkat 1973.

Här visas de olika delar som följer med.........

.....tyvärr var det inte riktigt komplett - med det kvittar.

Julen 1966 fick jag denna tekniklåda.........

....och i bruksanvisningen, visades de olika konstruktioner som man
kunde göra..........

...bl.a. dessa fantastiska skapelser.... flygplan, bärgningsbil och en
lyftkran.

Kommentarer
Postat av: Nonne Isbro

Hej Kusin! Pratade med syrran i dag! =) Hon var glad över bilden på er 2!vid morfars hus... ´Hon hade aldrig sett den förut.Det hade jag!;)Ni var söta!=)Jag är så fascinerad(Säkert felstavat?Och så sent..jag inte orkar kolla upp det.=) Varit på "tjejfest"i kväll=)..I alla fall är jag just det! Fascinerad av hur du "vårdar"minnena från förr.. Det är en rikedom..i denna framåt och "slit och släng"värld vi skapar med vårt levnadssätt i dag! Att läsa din blogg är "balsam" för själen.Jag hoppas vi kommer ses snart. Kram till Dig Och Elisabeth!/Kusin Nonne

2009-08-09 @ 00:51:47
Postat av: Roger

Hej Nonne! Tack för din fina ord - kram på dig också.

2009-08-09 @ 13:57:50
URL: http://rogerlindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0