Idolfinal - Calle vs. Erik

Så har idolerna framfört sina respektive nummer. Erik har länge varit en favorit hos mig. Och för en tid sedan så önskade jag att se Tove och Erik på Globens scen, nu vet vi ju alla att det inte blev så. Men härliga förtjusande Umeåtjejen Tove, lär vi väl se mera av i framtiden.? Åtminstone hoppas jag det. Kvällens sammandrabbning mellan herrarna Grönwall/Kristiansson, kan ju sluta precis hur som helst. Men jag vill nog hävda att jag sätter en liten peng på - Erik!

"Dieseldoften doftade från dina kalsonger", ja, så drastiskt uttryckte sig idoljuryns Anders Bagge om Calles insats, efter hans Led Zeppelinlåt. "Du är rock´n roll" sa Andreas Carlsson. Bra öppningsnummer i alla fall, måste man väl tillstå. "Final Countdown" sjöng Erik. Och jag tror att Joey Tempest skulle varit lite avundsjuk, om han lyssnat. "Du är redan klar", sa Andreas Carlsson om Eriks insats. "Coolt och rått", kommenterade Laila Bagge Eriks scenframträdande.
 
Inför 14.700 personer i Globen, bjöd kvällens programvärd, Peter Jihde på en spontan dans. Full fart och fläkt alltså, i ett kokande Globen. "With a little help from my friends", sjöng Calle, och fick följande utlåtande av Anders Bagge; "Hole-in-one, fast utan skandaler", åsyftande den senaste tidens Tiger Woods skriverier. "The show must go on", Freddie Mercurys hit, som Erik fick stående ovationer för. "Freddie Mercury ler", var Laila Bagges kommentar. "Tack för upplevelsen", sa en brett leende Anders Bagge. "Alla bitar har nu fallit på plats", var Andreas Carlssons kommentar.

Vinnarlåten, "Higher", sjöngs av båda finalisterna. Och i mina öron, så lät Eriks version bäst! Upplösningen som följer, lär bli svettig och en smula nervös. Men Erik (tror jag) är den som går segrande ur striden. Eriks röst har varit den klart mest lysande. Så det blir isåfall en värdig vinnare, som inatt lämnar Globens scen. Erik - alltså!


Calle Kristiansson - har vuxit som artist under idolresans gång. Men
tyvärr Calle - tror jag att din motståndare Erik, är den som går seg-
rande ut ur striden.


Erik Grönwall - en lysande sångbegåvning, som ikväll åter har bevisat
vart skåpet skall stå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0