Ior

Hans ögon ser ledsna ut. Och  när han en gång  tappade sin svans, så  fick han en konstgjord istället. Prydligt ditsatt av vännen Christoffer Robin. Ior bor i den stora sjumilaskogen, tillsammans med sina goda vänner, Nalle Puh, Nasse, Tiger, Kängu, Uggla, Ru och Kanin. Jag fattade genast tycke och sympati, för den ibland lite depressive Ior. För man kunde inte låta bli att tycka litegrann synd om honom. Den första bekantskapen gjordes när barnen var små. Nalle Puh och hans vänner figurerade både i sagoboksform, men även i TV-rutan varje fredagskväll, när barnen (och jag) tittade på "Disneydags". Och sedan dess så har Ior, på nåt sätt funnits i mitt hjärta. När vi häromdagen tittade på det leksaksutbud som fanns i en affär, ja, vem tror ni satt där med sina ledsna ögon och tittade på mig? Jo, Ior. Återigen gjorde han sig påmind. Och det var bara på vippen att jag tryckt ner honom i kundvagnen, för ge honom i julklapp åt mig själv. Nu blev det inte så. Så troligtvis sitter han kvar på sin hylla i affären, med sina ledsna ögon, och bara väntar att någon vänlig och förbarmande själ skall upptäcka honom. För jag hoppas verkligen innerligt att Ior ska få en riktigt God Jul!


Min gode vän Ior. Vi träffades redan när barnen var
små. Och varje fredag mötte vi honom och hans vänner
i den stora sjumilaskogen. Häromdagen satt han på en
hylla i en affär i Piteå. Han såg ledsen och smått över-
given ut. Men jag hoppas i alla fall att du får en riktigt
God Jul!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du åker nog tillbaka och tar med honom hem :)

för tänk om han får sitta där på hyllan hela julen!

2009-12-10 @ 15:54:13
Postat av: Roger

Kanhända att Ior kan få permission från butiken, för att komma hem till oss och fira jul? Måste ringa och fråga./Roger.

2009-12-10 @ 16:18:38
Postat av: Anonym

Jag gillar också Ior. Köpte i julklapp till barnbarnet Tilda, när hon var ungefär 1,5 år.

Barnbarnen och jag brukar sitta och titta på Nalle Puh och hans vänner, precis som när dottern var liten.

Hälsningar Åsa

2009-12-10 @ 19:20:28
Postat av: Roger

Ja, Ior tilltalade mig från första början. Och som sagt så tittade vi mycket på barnprogram tillsammans med våra tre killar. Hoppas att det blir detsamma med barnbarnen. Ha det bra Åsa - hälsa familjen./Roger.

2009-12-10 @ 19:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0