Julklappstips - 1961




Kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer i håg att mamma hade en flaska parfym 4711.

Hon doftade så gott! Tänk vad man minns andå var jag inte så gammal, kanske 3 år./ hälsningar ÅSA

2009-12-11 @ 21:08:41
Postat av: Roger

Hej Åsa! Tänk vad en doft kan väcka minnen till liv. Min fru och hennes syster Solbritt, har en gemensam hobby - de tycker om att samla på parfymflaskor. Solbritt har en imponerande samling därhemma. Och vad Bettan beträffar så ligger hon inte långt efter. Och luktar man på flaskorna, så vips, flyttar man sig tillbaks i tiden, och kommer ihåg att ex. morsan eller Gerd hade en likadan. Fantastiskt! /Roger.

2009-12-14 @ 01:34:18
Postat av: solbritt

Ja, jag har en hel samling 4711 dom har en egen hylla, jag tycker dom är vackra o vilken nostalgi. Vissa finns fortfarande i handeln, men dom gamla är särskilt härligt att äga,

Sollan

2009-12-14 @ 14:54:54
Postat av: Nonne

Hej! Jag fick en miniflaska med 4711 av din mamma,Roger,när jag var 5-6 år. Oj vad mallig jag var över den flaskan. Och glad.Den var jag väldigt rädd om.Satt mest och luktade på den. För den luktade ju så ljuvligt och var ju i mina ögon mamma och moster personifierad.Har faktiskt kvar den lilla flaskan än i en liten röd väska som jag bar omkring på då det begav sig.=)/Nonne

2009-12-14 @ 17:30:25
Postat av: Roger

Hallå Nonne! Kommer ihåg att min mamma hade sina parfymflaskor uppställda i en skåp på toan. Och varje gång hon och pappa skulle åka in till stan så kom den där flaskan fram. För skulle man till stan så skulle man ju lukta gott! Själv minns jag att jag varje jul fick en "Tabacflaska" i present.

Ha det bra Nonne - hälsa Thomas!/Roger.

2009-12-14 @ 18:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0