Vinterlandsskap med sill och potatis!

Ute håller moder natur att måla omgivningen  till ett vinterlandsskap. Och härinne i stugvärmen sitter hustrun och jag och myser i decembermörkret. I fönstret står adventsstaken och sprider sitt milda ljuva sken. Katten Pelle ligger - som vanligt - och sover sin skönhetssömn, medan hans lite äldre syster trippar omkring i rummet, kanske på jakt efter nåt ätbart? Har nyss kommit in, efter en liten tur till ICA-affären i Hortlax. Så, vad blir det då för gott denna lördagskväll, den 5 december? Jo, sill och potatis, och ägg. Föreslog sill och potatis till Bettan igår. Och se, hon nappade på förslaget. Nu ska bara potatisen koka färdigt, och äggen bli ordentligt hårdkokta - gillar inte löskokta ägg - dukningen är redan ordnad, och sen, ja, då tänder vi ett ljus jag och gumman, och sätter oss ner och njuter av "silluslingarna". Efteråt blir det nykokt kaffe med en pepparkaka, och eftersom jag varit väldigt snäll, så ska jag kvällen till ära få hela två pepparkakor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0