Yngve Forsséll till minne


YNGVE FORSSÉLLS ORKESTER. Engagemang på Berns i Stockholm

1973. Yngve Forsséll - kapellmästare. Ann-Kristin Hedmark - sång.

Elisabeth "Liz" Lundberg - sång. Svante Bergman - trummor. Göran

Wilén - sång, gitarr. Kent Larsson - orgel, piano, sång. Sten-Olov

Granberg - sax, flöjt. Gunnar Gunrup - trumpet. Tommy Forsséll -

bas, sång.

 


Yngve Forsséll var också fackligt aktiv inom Svenska Musikerförbundet.
Här syns den välkände orkesterledaren på en bild i Musikerförbundets
tidning "Musikern", november 1977.


Yngve Forsséll på ålderns höst.
Foto: Bo Fuhrman - Norra Västerbotten 2009.



Kommentarer
Postat av: Douglas Söderlind

Tack för ditt fina blogg och tack för upplysningen om Yngve Forsell och Olle Åkerfelt död.Har haft mycket att göra med de båda Det var nära att jag skulle börja spela med Yngve Forsell efter det att jag slutat med Goldfingers.Olle var jag ute på turne tillsammans med Gunnar viklund.

Gott nytt år.

Keep swinging.

Vi höres

2009-12-31 @ 13:31:00
Postat av: Roger

Hej Douglas! Som du kanske läst, så var Olle min första trumidol. Han gjorde trummandet till en stor show. Bara synd att denne glädjespridare inte orkade leva längre.

Gott Nytt År Douglas! Och tack för din kommentar.

Hälsningar Roger.

2009-12-31 @ 14:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0