Att hitta sig själv

De där utnötta uttrycket: "Att hitta sig själv," tyckte jag tidigare lät en smula patetiskt. MEN........ idag har jag faktiskt omvärderat  det hela. De här sista omtumlande åren har faktiskt fått mig på helt andra spår. Min inre kompass har ställt om, i 180 grader. Ytligheten (om det nu fanns hos mig tidigare) har jag kastat på soptippen. Nu är det andra lagar som gäller. Man kommer ibland till en sorts gräns, när ens liv inte längre är en självklarhet. Det var tankar som idag, - vid mitt läkarbesök - flög som hastigast genom mitt huvud. När jag för ett år sedan blev kallad på vanlig rutinkontroll hos min distriktläkare, kom samtalet in på den operation som jag genomgick i Umeå -05. - "Du har vänt det negativa, till nåt positivt," sa min doktor. Det positiva i sammanhanget var mitt skrivande, ansåg han. Så sant som det är sagt. Detta med att skriva har öppnat så många positiva dörrar för mig. Ja, jag kan till och med drista mig till att säga (lite flummigt) att skrivandet har faktiskt gett mig vingar. Vingar att flyga ut över öppna hav, att se världen i mitt eget perspektiv, när helst jag har lust. Skrivandet, är världens bästa drog. Jag får en kick varje gång jag sitter i min fantasi, och fäster alla dessa ord och berättelser på vita ark, eller som nu på en dataskärm. Om det är just detta, som kallas att hitta sig själv, ja då är det nog det jag har gjort. Det där lilla anspråkslösa fröet, som en gång i begynnelsen planterades in i mitt medvetande, har idag vid 51 års ålder, äntligen börjat blomma ut på fullaste allvar. Och kan ni tänka er, jag njuter av varje sekund.

-"Om det är detta som kallas att hitta sig själv, ja, då är det nog  det som jag
äntligen har gjort. Och jag njuter av varje sekund."

Kommentarer
Postat av: solbritt

Tack för din sida , den ger så mycket ,

man bara måste läsa den

Tack,

hälsa Bettan , Pelle o Sessan

2009-02-25 @ 11:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0