En iskall promenad

Eftersom jag idag är helt allena - Bettan är borta några timmar - så har jag passat på att besöka mitt gamla jobb. Det blev en ytterst kort visit, Lasse och Niklas var på språng, men jag lyckades i alla fall få mig en kopp alltför svart kaffe. Alltför att förstöra min redan så känsliga mage. Från Öjebyn styrdes färden in till Piteå Tidningens redaktion, för att hämta hem en del gamla manus från redaktören Jan Lundquist. Redan i oktober lämnade jag in en del saker, varav bara en liten del har publicerats. Tycker inte om när det bara blir liggande i en enda bråte, då hämtar jag hellre hem det. För det mesta kommer allt jag gjort in i tidningen, det är bara att ibland tar det en sån otrolig tid. Just nu ligger många färdiga saker i mitt rum klart för publicering, men jag har inte lämnat in det än.

Nästa mål för min färd var Piteå museum. Efter en mycket kall promenad - 21 minus - kom jag till slut in i värmen. Just nu pågår en utställning om 60-talet. Det är förresten en gammal musikerkollega, Jan-Olof Höglund som står för attiraljerna, samt även hans kompis Staffan Björnehult. I lördags fanns även Svante Elfgren f.d. basist i popbandet The Shanes där för att berätta historier från Shanes åren. 1960-talet är tydligen ett decennium som berör många människor, det syns inte minst på de artiklar jag brukar skriva, folk är överlag väldigt roade och intresserade.

Artikeln här nedan, fanns i måndagens tidning. Och den berättar om den utställning som pågår hela februari månad ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0