I kylans tecken

Morgonen började i kylans tecken. Utetempen visade minus 15. De olycksaliga i kråksången var, att min hustru sa att vi måste iväg till stan för att handla. Som den lydige person jag är/alltid varit, kopplade jag Volvon till motorvärmaren. En timme därpå, anträdde vi resan till den stora staden Piteå. På COOP Forums parkeringsplats, syntes ett myller av köldfrusna stackars människor, som liksom jag och Bettan,endast hade ett bestämt mål i sikte, att skynda sig in så fort som möjligt in i värmen. När vi kom hem så var Ante och Norah här. Senare ikväll ska vi bjuda Ante, Jennie o Norah på mat. Just nu ligger Norah i sitt barnvagn ute på bron och sover. Tempen har blivit lite humanare, just nu har vi minus 5.

En alltid lika kär och välkommen gäst, NORAH.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0