Kusiner

Det är inte så ofta som vi träffas numera. Tyvärr brukar det bli på någon släktings begravning som vi strålar samman. Nu sist var faktiskt för snart 5 år sedan. Annat var det förr när vi var barn, och våra föräldrar umgicks ständigt och jämt. Vi möttes på stora släktkalas, ibland under olika högtider men även också på tex bilsemestrar. Sen blev vi stora, och våra föräldrar gamla, allting kom att förändra sig. Men som sagt, det händer då och då att vi faktiskt möts, men under lite sorgligare omständigheter. Sommaren 1991 anordnade bl a jag en stor släktsammankomst i Hemmingsmark. Vi träffades under lite mer gemytliga former. 160 personer kom, och det blev för många - i alla fall för de äldre - ett kärt minne för livet.

Kusinen Karin Lundgren, med maken Teddy.

Kusinen Britta Engman, med maken Lennart.

Kusinen Gun Sandström, med maken Henning.

Kusinerna fr. v. Gösta Lindkvist, Rigmor Granström och Tage Lindkvist.

Kusinen Gun-Britt Öqvist, med maken Rolf.

Kusinen Roland Lundmark, med makan Ann-Kristin.

Fr v. Artur o Ragnhild Lindkvist, Gun-Britts mor o far. I mitten, Birgit
Lindkvist, Göstas fru. Th. jag tillsammans med farbror Åke o min far John.

Fr v. min mor o far i samspråk med Gun Lindkvist, Tages fru. I mitten
Roger o Elisabeth Lindqvist. Th. Gun Lindkvist, Tages fru o Dan Granström
make till Rigmor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0