Med hälsningar från USA

Då och då dimper det ner i vår brevlåda, vykort och brev från andra sidan Atlanten. Under många år brevväxlade min faster Elsa med kusinen Syrena Nelson i Minneapolis. Nån gång i mitten av 1950 talet upphörde kontakten, jag vet inte varför. Kontakten återupptogs när jag året 1990 på måfå skickade iväg ett brev till en gammal adress, som en gång tillhört nämnda Syrena. När jag efter två veckor fick svar (i dubbel bemärkelse, jag fick två brev av mina resp. tremänningar) så fortsatte brevskrivandet där det en gång slutade. Så har det nu fortsatt genom åren. Och varje gång det kommer en hälsning, är det med lika stor spänning som jag läser breven/vykorten.

Alltid lika kul varje gång de dimper ner, "Amerikabreven."

1992 blev vi inbjudna till bröllop i Saint Paul i Minnesota. Min tremänning
Jerrys äldsta son Mark, gifte sig.



Då och då dimper det ner vykort i vår brevlåda med hälsningar från våra
vänner "over there."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0