Melodifestivalen i Leksand

Ikväll återigen melodifestivalen, denna gång från Leksand i Dalarna. Sommaren 1992 var vi på bilsemester hela familjen. Hamnade så småningom i Dalaorten Leksand. Faktiskt mycket mindre än vad jag hade föreställt mig. Hyrde stuga på Orsanbadet, alldeles nära Siljan. Åkte runt på alla möjliga sevärdheter, tex Zorngården där konstnären Anders Zorn bodde. Besökte Carl Larsson gården i Sundborn, var förbi Mora, Rättvik, Orsa, Falun mm mm. Sedan dess har vi flera gånger återvänt till det härliga Dalarna. Det är bara stor synd och skam, att Leksands hockeylag inte längre tillhör den högsta divisionen. Trots den norrlänning jag är, så skulle jag gärna se Leksingarna åter där dom faktiskt hör hemma. Sen vill jag gärna påpeka, att i Leksand spelade på sin tid en förträfflig hockeyspelare vid namn: Roger Lindqvist.

Bröderna: Andreas, Robert och Daniel Lindqvist på Orsanbadet i Dalarna,
sommaren 1992.

Roger och Robert Lindqvist i Leksand, sommaren 1992.




Kommentarer
Postat av: Jakob Lindqvist

Bra att du nämner världens bästa hockey spelare i din blogg :D Han är min farfar och äger :D

2009-11-20 @ 18:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0