The King

Egentligen är jag ingen "Elvis-freak," visst, jag tycker om mycket av det han har gjort men egentligen är jag mest fascinerad av denne mans speciella livsöde. Han som hade allt, han som tillbads och avgudades av en hel värld, varför gjorde han det han gjorde? Jag menar, somliga människor har sitt livsmål i att bli kända beundrade och respekterade. När man då som Elvis når sitt mål, blir kallad levande legend, sen upptäcker han kanske att lyckan var aldrig publikens applåder, stor förmögenhet, lyxvillor, bilar, guld och diamanter. Istället fanns tomheten där, så plågsam att karl´n hinkar i sig miljontals olika medicinska preparat, som så småningom ändar hans endast 42 åriga liv. Vad finns då kvar? Jo, en massa snyltare som vill tjäna en och annan grov hacka, på att man en gång i barndomen gick i samma klass som "The King of Rock´n Roll." Absurt eller hur?


Kommentarer
Postat av: Inger Rozén

Hej o hå!Jag är en stor fan av Elvis.Ställer samma fråga som du.Varför?Inger i Örebro

2010-02-09 @ 17:03:21
URL: http://Chintohs blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0