Att teckna gubbar

Att teckna gubbar har sen barnsben varit nåt av en passion. I unga år, kunde jag bli sittande med ett ritblock och en penna, i flera timmar. Även om det inte är så numer, händer det att jag tar fram penna och papper när andan faller på. Och ibland kan det bli till nån politisk karikatyr, som bilden visar. Har vid några tillfällen illustrerat det jag skrivit, bl a händer det att jag skriver historier på Pite´mål, och där har jag tom avtecknat sköna damer. Fast det är mest gubbar som avbildas, och om det hade min gamle teckningslärare vissa åsikter: " Dina gubbar är bra Roger, men har du nånsin tänkt på att det finns andra motiv också?" Kanske han hade rätt, men jag fortsätter nog med mina gubbar trots allt.


Kommentarer
Postat av: helena öhlund

Så sant som det var sagt, käre svåger.Trevlig o innehållsrik blogg! Hälsningar fr. Hällan

2009-01-23 @ 23:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0