BEATLES IN COCERT

För ett antal år sen, gjorde jag en upptäckt uppe på vindan. Det var ett programblad från en Beatleskonsert i Kungliga Tennishallen i Stockholm 1963. Hur hade den hamnat där? Bra fråga, men om jag minns rätt bodde en släkting till mig i huvudstaden i början av 60-talet. Och jag tror att nån gång sen hon flyttat hem, fick jag denna "raritet" som gåva. När jag undersökte det lite närmare, såg jag två autografer. Den ena härrörde från en bandmedlem i gruppen The Starliters, men det var den andra namnteckningen som fick mig att spärra upp ögonen. Är det inte.......? Jomenvisst är det väl.......? Men kan det vara möjligt.........? Nämen visst är det väl George Harrisons autograf som legat bortglömd i alla dessa år ? Jo, det var... och faktiskt är den gamle Beatlesgitarristen som lämnat sina spår, på detta blad som numer ligger väl skyddat härinne, och inte längre uppe på nån mörk ogästvänlig vind. Konsertkvällen var Beatlarna bara en i mängden. Huvudattraktion var istället Joey Dee and The Starliters. Även en ung Jerry Williams med The Violents uppträdde. 1964 återkom Beatles, men då som världsberömda stjärnor. Sammanfattningsvis kan jag väl säga, att jag har ett litet stycke svensk pophistoria i min ägo. Heller hur?

Kommentarer
Postat av: Anne

Wow....visst står det George Harrison!

2009-01-03 @ 16:32:38
URL: http://anneb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0