FARSAN

Farsan gick bort för tre år sen, men det händer gång på gång att han ändå finns mig så nära, han liksom dyker upp i de mest skilda situationer precis som det en gång var i det levande livet. Häromdagen tyckte jag mig bestämt höra hans välbekanta skratt, det bara fanns där, ungefär som hans ande fanns i samma rum. Även farsor har en gång varit unga, så också min. Hittade ett underbart foto av honom, klädd i flottans uniform och jag tror året var 1943. Han låg inkallad under krigsåren vid den kungliga flottan, och tjänstgjorde bla på pansarskeppet "Drottning Victoria." Många är de historier som farsan har berättat om alla sina vådliga äventyr ute på Östersjöns farvatten. För två år sen publicerade PT en historia som jag skrivit och som bygger på farsans berättelser. Tyvärr fick han inte själv vara med om detta, eftersom han gick bort året före. Men tur är väl att det finns kvar, det där gamla fotot av farsan, så stiligt klädd i sin uniform på ett fartygsdäck nånstans därute i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0