NY KROPP????

Visst vore det väl frestande, att så här i julens efterdyningar få en helt ny och fräsch kropp? Vid 51 års ålder har de muskler som en gång fanns, liksom sjunkit ner och bildat dessa förhatliga "bilringar." Motion? Javisst. Äta hälsosamt? Självklart. Det är bara det att efter ett tag faller man tillbaks i de gamla upplöjda spåren. Kanske måste man bittert konstatera, att "kroppsförfallet" inte går att hejda, det är helt enkelt naturens gilla gång. Så jag får väl acceptera detta som den farfar jag är, sitta förnöjssamt i min gungstol, med mitt lilla barnbarn i famn, medan åren fortsätter att komma och gå, samtidigt som jag ser hur fler och fler "åldringssymtomer" anmäler sin ankomst.

Kommentarer
Postat av: Anne

Känner igen mig i din text - men ut och jogga - det gör underverk för stelheten i kroppen. Vad gäller utseendet som helhet, har jag alltid levt efter att alla åldrar har sin charm!!... och det har stämt till 100% hitintills!!

2009-01-11 @ 12:41:09
URL: http://anneb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0