PANNKAKA

Har ätit Elisabeths goa härliga pannkaka. Så nu är magen mätt och belåten ett tag framöver. Sanningen att säga så har nåt konstigt hänt på "matfronten". Jag har alltid haft en god aptit, ibland nästan för god. Men de senaste halvåret har matlusten dämpats åtskilligt, vet inte vad som hänt men nåt konstigt är det i alla fall. Kan absolut inte klaga på Bettans mat, den är och har alltid varit helt underbar. Det mystiska i allt detta är att senap inte längre smakar, kan bara inte med senapen längre, pga den hemska smak som jag börjat känna. Vid ett tillfälle trodde jag att innehållet var för gammalt, men när jag sen köpte nytt upptäckte jag att den smakade exakt lika hemsk. Elisabeth påstår att senapen smakar precis som den alltid gjort, och jag tror henne. Det är bara att konstatera att "det konstiga" enbart finns i mina smaklökar. Nu äter vi inte senap så ofta, så det kan jag leva med, men den här känslan att "Nu orkar jag inte mer" när man intar vanlig mat, är nåt nytt för mig. Gör ingenting om än jag tappar nån kilo, kanske i slutändan bara nyttigt. Men trots allt, så var det en mycket smarrig pannkaka, tack för det snälla Elisabeth.

Kommentarer
Postat av: kjelle

hej, det låter gott med bettans pannkaka köttbullar med mandelpotatis blev det hos oss.

angående dina smaklökar så kan jag tänka mig att du kanske efter din förkylning inte fått igen din fulla smak har själv likadant och för mig smakar senap enbart sött och väldigt syrligt, hur smakar kaffet? hur är det med lukten?

häls. sollan

2009-01-14 @ 16:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0