TV-MINNEN

De var en lycka utan gräns, de där lördagskvällarna i mitten av 60-talet, när jag fick lov av min mor och far att vara uppe lite senare, för att få titta på när Roger Moore spelade Helgonet på tv. Vi hade en svartvit apparat, som mest såg ut som en mindre byrå, med luckor som kunde stängas och låsas. Andra serier jag minns var även Kullamannen, Kråkguldet, och Bombi-Bitt och jag, med Stellan Skarsgård. Lördagskvällarna innehöll även Hylands hörna med diverse kända artister, och med Carl-Gustaf Lindstedt som "Gubben i lådan." Annandagjul 1966, uppträdde Per Oscarsson, och jag minns än min fars och mors ansträngda miner, när Oscarsson klädde av sig i bara kalsonger, och hade sexualupplysning till den svenska tv-publiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0