Två statsmän

Två äldre män i samspråk med varandra. Vad som slog mig när jag såg på bilden var, att det kunnat vara två pensionerade statsmän, med varsin framgångsrik politisk karriär bakom sig. Kanske i djup fundering om det rådande politiska världsläget, eller varför inte två gamla medlare, som ivrigt försöker komma till klarhet, i hur mellanöstern frågan skall lösas.

En bild kan berätta, ibland mer än tusen ord. Bilder kan också fejkas, till att vi som betraktare skall förledas, kanske i politiskt syfte. Sanningen bakom min bild är följande, de två "statsmännen" är min far till höger, samt hans yngre bror, till vänster. Pappa heter John, min farbror heter Åke. Bilden togs på deras bror Svens begravning sommaren 2004. Åke är forfarande i livet, medan farsan gick bort som jag tidigare nämnt, 2005.

Bröderna Lindqvist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0