VÄLKOMMEN 2009 !

Så kom du då äntligen, 2009. Precis på sekunden flög du in över vårt land, ja du var verkligen välintajmad, just som Janne Malmsjö läst sin "Ring klocka ring", hade du lämnat startblocket. Jag förstår 2009, att det kan vara lite svårt att i Nyårsdagens första skälvande minut, göra nån form av uttalande, vad beträffar kommande händelser under det nya år som du kommer att vara verksam. Men jag hoppas ur djupet av mitt hjärta, att du inte ställer till med en massa tjafs, ja, menar katastrofer och sånt där. Jag vill verkligen understryka att vårt svenska folk, vill se nån form av "ljus i tunneln". Våra folkvalda pratar så mycket trams, finanskris hit, och finanskris dit, nädu, se nu bara till att det blir lite ordning här i världen. Så får jag väl passa på tillfället att gratulera, att du slipper dras med den där George Bush, som ställt tlll nog så mycket av elände dessa alltför många år i sitt Vita Hus. Maken till inkompetent ledare får man sannerligen leta efter. Jodu, kära obeprövade 2009, du kan väl fixa lite tur till mig, nästa gång som jag spelar lotto. Hej vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0