-"Men snickarboa är ju ny!"

-"Snickarboa känner jag ju inte igen, den verkar ju vara alldeles ny!". Sonen lät nästan lite besviken och upprörd, när han igår ringde hem från Vimmerby. Han och sambon befinner sig på semester, och när de igår befann sig i mörkaste Småland, så passade man på att besöka inspelningsplatsen där filmerna om Emil kom till. När våra tre söner var små, så gick Emil-filmerna varma i vår videobandspelare. Saltkråkan, Pippi Långstrump och Ture Sventon, tillhörde också favoriterna. Men när man sedan ser allt i verklighetens ljus, så blir man ibland lite besviken. Selma Lagerlöfs Mårbacka besökte jag och min fru sommaren 2003. Döm om min förvåning när jag tyckte att hela det väldiga pampiga sagans Mårbacka, nästan såg lite futtigt ut i verkligheten. Nåja, Mårbacka var i och för sig en upplevelse att få gå in i, men jag hade fått för mig att det skulle vara betydligt mycket större. Ibland bygger man upp illusioner, som sedan rasar som ett korthus - tyvärr.

-"Men snickarboa verkar ju vara alldeles ny!" utbrast min son
i telefonen igår. Ibland är ju saker och ting inte riktigt som vi
trott det skulle vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0