Bönhörd?

Har solen hörsammat min vädjan? Hur som helst så kastar den sina gyllene strålar över vårt hus i detta ögonblick. Kanske vår Herre tycker synd "om den där Lindqvist" som så gärna vill ha lite sommarvärme. Ja, jag tror nog det är så. Tack!
Norah är nu återbördad till sin mamma och pappa. Och det syntes hur ett litet leende spred sig i hennes ansikte, när hon kom hem. Hon har varit hur snäll som helst - lillflickan. Sov hela natten, fram till klockan halv sju imorse. Norah älskar att kolla in våra två katter, men kärleken är tyvärr icke besvarad från deras sida. Sessan sprang mot dörren med en stressad blick, när Norah kom igår. Norah som så gärna vill vara go, och klappa dem. Pelle han lyser med sin frånvaro mest hela tiden hon är här. Nån gång vågar han sig in för att kolla matskålen. Men det sker  med blixtens hastighet.

Hallå Sol! Glöm nu inte inte bort mig! (Den har försvunnit ur sikte nämligen) Hallå därborta........kan jag få beställa lite solstrålar här tack. Ja, på det röda huset på Markvägen. Ja, tack....det vore snällt. Åk nu inte iväg. Och du....du kan väl stanna här nästa vecka också? Ja, jag menar så vi får lite stil på den här sommar´n. Det vore väl för tråkigt och eländigt, om du skulle dra nu.......lys nu på oss - vetja! Ska du tänka på saken? Jamen, då måste du tänka fort, serru! Jag vill ha varmt - NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0