Nattivalen (PDOL) 1966


Nattivalen sommaren 1966 - bjöd på bl.a. sångerskan ULLA SALLERT.
Jag var åtta år, skulle fylla nio i september, och trots min ringa ålder så
stod jag längst fram vid scenkanten, den aktuella kvällen för att lyssna
på Ulla Sallert som jag lärt känna igen från vår svartvita TV-apparat där-
hemma. Att jag var där, kanske berodde på att klockan var bara sex på
kvällen, och att mina föräldrar fanns alldeles i närheten.


Sångerskan Ulla Sallert uppträdde sommaren 1966 på Nattivalen. Och
alldeles därnere vid scenkanten, stod en liten åttaåring från Hortlax, för
att titta på "den där tanten" som han sett på TV:n därhemma.


THE FLAMES från Piteå uppträdde på hemmaplan denna kväll. PLUPPS
från residensstaden Luleå spelade också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0