Semester - sommaren 1964


Semester, denna ljuvliga tid på året, då vi får rå om varandra. Kanske
även ta husvagn eller husbil, och åka iväg mot okända mål. Så här
kunde mina barndomssomrar se ut. Bilden är från 1964, och vi är på
"en-dags-utfykt" med tjocka släkten. Jag tror att vi befinner oss i Arvidsjaur,
med fr.v. John Risberg gift med Emmy f. Lindqvist. (Pappas syster)
min mor Maj-Gerd, Roger, min far John, och längst bak pappas bror Åke.
Den som tog bilden hette Dagmar och var sambo med Åke. Idag är
endast tre av oss kvar i livet. Åke, min mor och jag. Lägg märke till den
blå bilen i bakgrunden. Det var pappas första bubbla (VW) en 58:a.
(Som jag skrivit om i PT för ett tag sedan) Det kändes så okomplicerat
att åka ut med en matsäck, lite saft och bullar samt goda vänner. Kanske
"landa" någonstans mitt ute i naturen, precis som på bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0