En pratstund med sonen

Vi träffades över en kopp kaffe idag, jag och Danne. I det vackra vädret satt vi på bron och njöt av varsin kaka som Bettan bakade härförleden. Samtalet kretsade om musik - Jimi Hendrix - men även om "mitt specialområde" storbandstrummisar från förr. Om de tre största jazztrumslagarna, Buddy Rich, Louie Bellson och Gene Krupa, höll jag ett litet föredrag för sonen. Inte eller att förglömma den store Max Roach. Rätt som det var kom Jimi Hendrix in i diskussionen igen. Min son verkar ytterst beläst och kunnig, vad gäller den legendomsusade gitarrfantomen. Här var det hans tur att lära sin far, och jag tog tacksamt emot den intressanta informationen. Sen försökte vi utreda  omständigheterna kring Jimis död. Självmord eller inte? Enligt sonen pekar de senaste rönen på att han helt enkelt blev mördad. I vems intresse låg det då att ta bort honom? Nästa steg, blev att fösöka lösa morden på John F. Kennedy och hans bror Bobby, 1963 resp. 1968. Även Martin Luther Kings död -68 kom upp på tapeten. Som ni ser var den ganska så omfattande den "lilla" pratstunden som vi hade idag jag och min son. Och jag njöt varje sekund av den. Trots att vi inte lyckades lösa alla mysterier. Men kanhända att vi gör det nästa gång. Eller hur Danne?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0