Erik Hammarsten - landshövding

Ett litet kuriosa inlägg. Jag är en enveten bokmal, som slukar det mesta. För några år sedan "hittade" jag ett antal böcker, som jag genast fann stort intresse i. Under min läsning ramlade detta kuvert ut - se här nedan -. Det visade sig vara en liten hälsning från SAS-Hotellets vice VD Kurt Ritter, till landshövding Erik Hammarsten, när han anlänt under en tjänsteresa till Singapore. Årtal okänt. Erik Hammarsten var socialdemokrat, och född i Munksund utanför Piteå. Hammarsten blev så småningom landshövding i Norrbotten år 1982. Erik Hammarsten avled på sin post 1985.

Ur en av böckerna ramlade detta kuvert ut, med en hälsning till Erik
Hammarsten, från vice VD:n på "Amara-Hotel" i Singapore Kurt Ritter.
Böckerna hade stått på Hammarstens tjänsterum, därav detta kuvert.


Erik Hammarsten.
(1927-1985)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0