Polaren Ludwig och jag


Häromdagen hälsade jag på min gode vän Ludwig. Vi har träffats ganska
ofta nu, den sista månaden. Ludwig är en gammal vän, och har funnits
vid min sida - i vått och torrt - de sista 35 åren. 1974 korsades våra vägar
för första gången, och det blev ömsesidig kärlek vid första anblicken.
Ja, Ludwig är mina akustiska trummor, tillverkade 1972. 1974 när jag
började i dansbandet Rolf Åhmans, och precis hade köpt ett sprillans nytt
trumset, så "ramlade" jag även över dessa - härovan - Så plötsligt hade
jag två trumset. Det nyare, fanns under veckorna nerpackade i sina väskor
i vår orkesterbuss, och användes ute på dansscenerna. Medan det lite äldre
blev ett träningsset, uppställd hemma på vindan i vårt hus i Hortlax. 1980
sålde jag det andra setet. Medan de lite äldre fortfarande finns här hemma.
På somrarna sitter jag och spelar, d.v.s. när andan faller på. Också för att
hålla mig igång. Tur att vi har fina grannar, det låter ju en hel del omkring
detta instrument. Kanhända jag skulle valt tvärflöjt istället? Än har jag i alla
fall inte blivit anmäld för "störande av allmän ordning" men vem vet, det
kanske kommer? Foto: Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0