Toni Alldén - en tragisk historia

Häromdagen besökte jag min pappas grav på kyrkogården i Hortlax. Varje gång så passerar jag den mördade Carolin Stenvalls grav. Och varje gång så kan jag inte låta bli att tänka  på detta ofattbara och förfärliga som hände denna stackars oskyldiga flicka. En ung kvinna, med framtidsdrömmar, på väg till en arbetsplatsintervju, som så brutalt och hänsynslöst utsätts för det mest avskyvärda som en mänsklig varelse någonsin kan råka ut för. Detta av en till synes "vanlig" medelålders gift småbarnsfar. Men efter det jag tagit del av, så växer bilden alltmer fram av en udda person med en - i mina ögon - väldigt störd personlighet. I den hovrättsförhandling som påbörjades idag, är det nu upp till Alldéns försvarsadvokat Leif Silbersky, att bevisa för rättens ledamöter, att den mördade Carolin Stenvall redan var hjärndöd, när Alldén respektlöst lyfte sitt gevär, och utan pardon sköt mot den redan liggande Carolin. Vidare bestrider man det skadeståndskrav som de anhöriga åberopat. Silbersky har redan i ett uttalande sagt: "Att om Carolin redan var död, så kan icke den åtalade dömas för vare sig mord eller dråp."

Vad som än händer, så ligger den 29 åriga Carolin Stenvall från Bergsviken hur som helst i sin grav där på kyrkogården. Ett oskyldigt offer, för en man som i dagarna försöker få sitt straff avsevärt förkortat. Trots den skamlöshet och respeklösa behandling som i mina ögon är den största synd som överhuvudtaget man kan utsätta en annan medmänniska för. Till sin hjälp har han en av "ordvrängeriets" mest kända advokater, Leif Silbersky. Nästa gång jag gör mitt obligatoriska besök hos min far, och jag åter passerar Carolins grav, ska jag än en gång tänka på den meningslösa gärning som Toni Alldén nu står åtalad för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0