Älskade hustru!

Det är mycket som kantat vår väg sedan den där dagen jag för första gången blickade in i dina vackra blå ögon. Åtskilligt har vi delat, sorg och glädje, skratt och tårar, men vi har alltid funnits för varann, bara du och jag. Sen kom barnen. En glädjekälla, men också hårt arbete mellan varven. Vad vi inte visste, var den sjukdom du bar på. Den kom som en fullständig och obehaglig överraskning, för första gången 1991. Tillsammans, och ibland var för sig bekämpade vi din "obotliga åkomma" den höll sig i schack under långa perioder, för att sen alldeles omedelbart slå dig till marken med en sån brutal kraft att vi båda gick ner för räkning. Livets skola kan ibland vara så bisarr och ond. Men samtidigt också en viktig källa till mognad och lärdom. Vad vi inte visste då, vet vi desto bättre idag. Vetskapen om att vara rädda om varandra, för man vet aldrig vad morgondagen har i sitt sköte. Så nu detta med din onda axel, kanske i det stora hela en liten obetydlig krusning på vattnet. Men mot bakgrund av den historia som du och jag har delat, vet vi båda två, att vi bekämpat och ridit ut mycket värre stormar än detta. Så jag hoppas innerligt att du även denna gång skall resa dig, trots diverse beklagansvärda bakslag. Och att vi än en gång ska kunna lägga det tråkiga långt där bakom oss. Och du! Du vet ju om att du inte vandrar ensam på vägen.

Elisabeth.


Kommentarer
Postat av: Vintersaga

Så fint skrivet...vackra, kloka ord...

2009-03-17 @ 23:35:05
Postat av: Anne

Så vackert....

2009-03-18 @ 07:10:06
URL: http://anneb.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Ni är så underbara bägge två.Bättre farmor och farfar kan Norah inte ha.Ni är två kämpar utav dess like,så otroligt starka!

2009-03-18 @ 07:23:34
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Lars-Gunnar Åström

ja, det var mycket fint skrivet. Synd att mah inte kan komma i kontakt med dig.



Du skriver "slå dig till marken". Förlåt min fråga men har din fru Grand Mal? Jag har det och käkar mediciner.



Önskar er båda allt gått!

Lars-Gunnar

2010-06-21 @ 02:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0