Henning Sjöströms Rolls Royce

Piteå Havsbad en sommardag i mitten av 1960 talet. En bil av sällan skådat slag tilldrog sig folkets intresse. Min far och jag var en bland många nyfikna, som stod i den solvarma sanden för att beundra detta lyxåk. -"Det är Henning Sjöströms Rolls Royce." Var det nån som sa. Om jag inte minns fel, så var det faktiskt f.d. Burträskar´n, Buddisten och advokaten Henning Sjöström som befann sig därinne i Piteå Havsbads innandömen. Och inte nog med det. Som sällskap på denna resa hade han ingen mindre än f.d. världsmästaren i tungvikt Ingemar "Ingo" Johansson. Att det var advokat Sjöströms bil rådde ingen tvekan om. Men jag ska låta det vara osagt om Ingo föjde med. Men det i alla fall vad jag minns. Det var denna dag på Norrlands Riviera, som jag för allra första gången såg bilarnas bil, Rolls Royce. Och att det var kändisadvokaten Henning Sjöströms bil, gör ju inte saken sämre. Heller hur?

Jag stod i den solvarma sanden med min far, när nån plötsligt sa:
-"Det där är Henning Sjöströms Rolls Royce." Händelsen utspelades
ute på Norrlands Riviera d.v.s. Piteå Havsbad, i mitten av 60-talet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0