En rätt så vanlig dag i mars

Fastän termometern endast visar på minus 3, så känns det ändå så obeskrivligt kallt i luften. Var in på COOP i Piteå för nån timme sen, och på promenaden mellan bil och affär tog den "isiga" vinden tag i mig, som gjorde att jag skyndade på så fort jag bara kunde i stegen. Nu sitter jag i alla fall i gott förvar härinne i den gosiga värmen, men jag ryser lite lätt när jag tänker på det. Har varit på ett litet besök hos min mor. Och som vi alltid gör när jag hälsar på, så drack vi en kopp kaffe och tände ett litet ljus. Hon fyller 80 år i maj, och när vi pratar om ålder och födelsedagar, så tycker hon bestämt att tiden har gått alltför fort fram. När samtalet så kommer in på barnbarnen, så är hon alldeles överväldigad över att hon minsann också på ålderns höst fått den stora förmånen att också fått uppleva barnbarnsbarn. Genom Mathias och Andreas har hon fått två nya favoriter, nämligen Elliott och Norah. Och visst är det väl en stor ynnest att få ett långt och bra liv, omgiven av nära och kära, goda grannar och vänner. Det om något är väl ett drömscenario för oss alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0